- Урок літературного читання в 4 класі
- Тема : Життя і творчість Ліни
Костенко. Краса і почуття.
- ( Л. Костенко « Здивовані квіти», « Красива осінь вишиває клени»,
- « Осінь,ось вона осінь» )
- Мета: ознайомити з життям та творчістю Л.Костенко, її поезіями; вчити вслухатися в тексти поезій і на їх основі сприймати і розуміти красу природи і людських почуттів; розвивати уміння читати поезії, образне мислення, мовлення, літературні здібності, уміння аналізувати і порівнювати зміст поезій; виховувати любов до художнього слова, природи; чисті,відверті почуття.
- Обладнання:правила роботи в команді, скоромовки, малюнки, музичний супровід
- Хід уроку:
- І. Організація класу.
- ІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація.
- –Сьогодні на уроці ми будемо працювати в командах. Ознайомимося з відомою українською поетесою Ліною Костенко та її творами,(нагадати про вірш «Шипшина важко віддає плоди…» , дізнаємось про птахів України. За кольорами листочків,які ви обрали, ми об’єднаємося в 3 команди. Перш, ніж починати працювати, пригадаємо правила роботи в команді. Ми не змагаємось, а працюємо разом. Результатом нашої роботи буде гарне дерево, яке ми прикрасимо листочками.
- ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів:
- Вправи на розвиток читацьких навичок:
- -Читання скоромовки ( кожній команді окремо, одночасно)
- Бабин біб розцвів у дощ.
- Буде бабі біб у борщ.
- У діброві — дуби,
- Під дубами — гриби,
- Трава — між грибами,
- Хмарки — над дубами.
- - Розшифруй ознаку. Якої пори року ця ознака? ( відповідає той, в кого зірочка)
- - Саме осінь надихала автора на
створення гарних віршів. Що ми будемо вчитися відчувати, читаючи вірші Ліни
Костенко ? Про це ви дізнаєтеся, коли «розшифруєте» цей рядок :
- « Чиючита шівір ниЛі стеКонко итчувідваєш
сукра і токсму ніхосінв ааклерей» (відповідає той, в кого 0)
- ІV. Основна частина
- 1)
Але, щоб відчути красу віршів, красу художнього слова ,
спочатку треба познайомитися з життям та творчістю поетеси . І в цьому
нам допоможуть тексти, що є на ваших столиках.
- (Читання учнями біографії Ліни Костенко.)
- Перевірка розуміння прочитаного у вигляді вікторини ( продовж речення):
- -Ліна Костенко народилася…(19 березня 1930 року) , зараз їй (88 років)
- -Батьки її були…( вчителями).
- -Батько знав (12 мов)
- -Дід …(розмальовував церкви)
- -Під час Великої Вітчизняної війни Ліна (почала писати вірші не на папері, а на стінках окопу)
- - Перший вірш було надруковано, коли (їй було 16 років, у газеті)
- -Після школи вчилася (в Київському педагогічному інституті, потім - Московському літературному)
- -Твори автора друкували (в різних країнах)
- -Зараз вона живе ( в Києві)
- (нагорода- по листочку)
- 2 ) Робота над віршами:
- Учні кожної команди уважно читають вірш. ( кожна команда- 1 вірш)
- -Розгляньте акварелі, що їх зобразив художник. Оберіть ту, яка на думку вашої команди, відповідає настрою вірша. ( обирає той, в кого ♥).
- А) Робота над віршем « Здивовані квіти»
- Учні кожної команди читають вірш ланцюжком, інші слідкують.
- Виступ І групи : вірш « Здивовані квіти».
- - Зараз « ланцюжком» учасники групи ще раз прочитають цей вірш ( по 2 рядки кожен ) Словникова робота: - Які слова не зрозумілі? ( сю, тобто цю ) яких птахів згадували у вірші? Розгляньте сойку. Найчастіше сойки оселяються в листяних і мішаних лісах, В Україні — осілий птах Полісся, Лісостепу, Карпат.Довжина тіла – 31-35 см
- Тривалість життя - 18 років. Всеїдний птах, сойка охоче поїдає всілякі
насіння і ягоди, в тому числі ожину і кукурудзу, але для неї немає не світлі
кращих ласощів, ніж жолуді. Восени вона їх старанно збирає
і закопує в землю, роблячи запаси на зиму. Її комори найчастіше приховані під
корінням дерев, в тріщинах кори або під шаром опалого листя; в такий же спосіб
птах ховає лісові горішки . За один раз сойка може перенести в дзьобі й волі до
12 жолудів. Поживним доповненням слугують різні комахи: жуки, оси, цвіркуни, їх
личинки й павуки. У сезон гніздування сойки не проти підживитись яйцями та
пташенятами, викраденими з чужих гнізд.
- Круча- Високий стрімкий берег; урвище.(Той, в кого трикутник)
- Перевірка розуміння прочитаного:
- -
Яка
тема вірша?
- -
Основна
думка вірша?(Розповісти, чим були здивовані квіти)
- -
Настрій
у віршику? Емоція? (здивування)
- -
Які
художні засоби використовує автор?
- -
Знайдіть
у тексті порівняння, епітети, слова в
переносному значенні.
- - Читання вірша луною.
- -
Яке
звуконаслідування? (с, ч, створюють образ осінньої ночі).
- -
До
якого місяця можна віднести цей вірш?
- Б) робота ІІ Команди- вірш «Красива осінь вишиває клени».
- -Читання вірша учасниками команди.
- -Які почуття викликав у вас цей вірш? — Що ви уявляли, слухаючи його?
- Словникова робота- надкльовані –Клюючи,
відривати шматочки чого-небудь в одному або кількох місцях. (трикутник)
- Все одно- байдуже
- Втіха- радість, приємність.
- РОБОТА З КЛАСОМ:
- * Аналіз змісту вірша з елементами вибіркового читання
- - У які кольори осінь пофарбувала клени?
- - Кому байдуже якими стануть дерева?
- - Знайди в тексті вірша слова, за допомогою яких Л. Костенко зображує осінь, листя як живих істот?
- - Якими словами поетеса передала красу осені?
- - Чому осінь красива, а настрій невеселий?
- - Що хотіла показати поетеса?
- Яка інтонація при читанні цього вірша? ( благання)
- Фізкультхвилинка
- В) Робота з ІІІ командою:
- - Читання вірша учасниками команди.
- Який настрій цього вірша?
- Словникова робота -
- Брама - великі ворота
- Серп - знаряддя для зрізання
злаків і трав, що складається із закругленого леза (як правило сталевого), що
звужується, і короткої дерев'яного руків'я. Серп є одним з якнайдавніших знарядь
людини і символом хліборобства.(малюнок)
- Чорногуз – лелека, боцюн, бузько, бусол. У середині серпня лелеки збираються у зграї і відлітають у теплі країни. Іноді збори тривають до середини жовтня. Летять пернаті на великій висоті, приземляючись і роблячи зупинки на ніч.. Існує кілька напрямків, в яких рухаються птиці, рятуючись від морозів. Одна з країн, де зимують лелеки - Африка
- В природі побачити перепілку, яка сидить або бігає майже неможливо, оскільки тримається вона в траві й рідко виходить на відкриті місця. Перепілка звичайна єдиний перелітний птах серед курячих. З настанням холодів перелітає на південь. . Основна маса перепілок з України зимує в Африці і Західній Азії, але окремі птахи досить регулярно залишаються на зиму на узбережжі Чорного і Азовського морів. Іноді вони живляться і насінням культурних рослин, найчастіше просом і гречкою. Осінній переліт починається в кінці серпня. У вересні на півночі України і в жовтні на півдні масовий переліт перепілок закінчується, але окремі птахи трапляються до початку листопада. Летять перепілки вночі, звичайно низько над землею (і тому часто розбиваються об електричні дроти), а вдень тримаються в не скошеній траві, бур'янах, під кущами, на полях кукурудзи , тощо.
- Читання учнями інших команд.
- -Який цей вірш? (Прощання)
- Як поетеса описує початок осені?
- — Що сказано про цвіркунів і перепілочок?
- — Якими словами поетеса описує відліт чорногузів?
- — Прочитайте питальні речення.
- — З яким почуттям їх слід читати?
- - Назвіть
спільнокореневі слова серед слів другого рядочку.
- V.
Підсумок уроку
- -Молодці, ми плідно опрацювали. Отже, щоб дерева стали гарними, ми швиденько дамо відповідь на питання. Правильна відповідь дає змогу повісити листочок на дерево.
- Домашнє завдання- виразно читати вірші, намалювати акварелі за бажанням.
теми
- березня 2021 (3)
- лютого 2021 (4)
- жовтня 2020 (1)
- травня 2020 (19)
- квітня 2020 (30)
- березня 2020 (16)
- липня 2018 (4)
- травня 2016 (2)
- квітня 2016 (2)
- березня 2016 (1)
четвер, 26 липня 2018 р.
Урок літературного читання в 4 класі
Підписатися на:
Дописати коментарі (Atom)
Немає коментарів:
Дописати коментар