четвер, 26 липня 2018 р.

Конспект інтегрованого уроку природознавство - українська мова "Карпатські гори. Типи текстів"




Тема. Гори. Карпатські гори.
Мета. Продовжити формувати. поняття "гори"; розкрити залежність природи гір від їхньої висоти; ознайомити учнів з характерними особливостями Карпатських гір, географічним положенням,
                       .                                  .                        .
кліматом, рослинним і тваринним світом, корисними копалинами,
працею людей. Виховувати любов до Батьківщини, бережне ставлення до природи. Розвивати спостережливість, уяву, уявлення, пам' ять, мислення, творчість.
Обладнання. малюнки, карта України .

Хід уроку
Організаційний момент. Підготовка учнів до активного, свідомого засвоєння знань.
Всі сідаємо тихо – тихо.
                    Домовляємось не шуміти.
                    Руку гарно піднімати
                    І знання нові сприймати.
-         Яким би ви хотіли бачити сьогоднішній урок?
-         Якими ви будете на уроці?
( учні обирають серед переліку слів найбільш влучні і прикріплюють на пелюстках квіток)
                                        Повчальний.    Цікавий.                                                                   Наполегливі.         Уважні.  Навчальний.     Продуктивний.      Працьовиті.           Сумні.        Зібрані.  Активні.   Смішний.     Результативний.              
До якої частини мови належать  обрані слова?  (прикметники)
Фенологічні спостереження. Отож, погода сприятлива  і я бажаю всім під час подорожі гарного настрою і багато цікавих вражень. (запис в зошит числа , класна робота, каліграфічна хвилинка, правильна осанка)

-Сьогодні наш урок незвичний, а  інтегрований. Ми будемо працювати з природознавства та української мови. Ми продовжимо подорож нашою країною , щоб краще знати рідний край, повторимо стиля текстів , самі побудемо авторами і дослідниками.
В подорож я візьму уважність , спостережливість,  пам’ять, уяву, творчість.
Отже, вирушаймо.
.Актуалізація опорних знань. Вправа «Мікрофон»
-         Для подорожі ми  пригадаємо , що вивчали на попередніх уроках
-         - На якому материку розташована Україна?
-         - Яка столиця нашої держави?
-         - Які форми земної поверхні переважають в Україні?
-         - В якій частині України ми живемо? В якій області?
-         - Яка найбільша річка України?
-         Показати природні зони України. Що таке природна зона?
-         Що   таке гори?  З яких частин складаються гори?
-         Як розрізняють гори за висотою?
Асоціативний кущ- з чим асоціюється слово «гори»?
Запис слів в зошит.
Повідомлення теми уроку
Куди ми будемо подорожувати, допоможе дізнатися кросворд.
Сьогодні ми продовжуємо мандрівку природними зонами України, а якою саме природною зоною - дізнаєтесь, коли розгадаєте кросворд.
1.     Розгадування кросворда
1.     Яка столиця України?(Київ))
2.     Ділянка земної поверхні, високо піднятою над рівниною. (Гора)
3.     Невеликі підвищення на рівнинах. (Горби)
4.     Нижня частина гори. (Підніжжя)
5.     Верхня частина гори (Вершина)
6.     Природна зона, в якій знаходиться наше місто ( степи)
7.     Як називається місце,де починається річка ( витік)
Карпати.  Сьогодні ми дізнаємося про рослинність Карпатських гір.
Вивчення нового матеріалу
-На форзаці підручника розглянемо фізичну карту України. Знайдемо Карпатські гори. Визначимо, в якій частині країни вони знаходяться. Яка найвища точка?
( гора Говерла- 2061 метр над рівнем моря)
Яким кольором на карті позначається гора? Зафарбуйте. Чи є ріки, озера?
Робота за підручником- ст.. 130
-         Розглянемо малюнок гір. Бачимо, на вершинах сніг , а тут квітнуть квіти. Чому це так? (відповіді учнів)
-         Чому ж змінюється рослинний світ  від підніжжя гори до її вершини?
Зупинка «Карпатські перлинки»
Перлинки- цікавинки. З тексту підручника , с. 131 , дізнаємося про особливості Карпатських гір .
-         Чи найвищу гори Карпати?
-         Чому в Карпатах часто бувають повені? - Карпатські гори – це місце в Україні, де випадає найбільше опадів: дощів – навесні та влітку, снігу – взимку. На полонині Руська Мокра сніг лежить 116 днів на рік і випадає 1593 мм опадів. Навесні сніг тривалий час лежить на вершинах гір, але з часом тане під променями сонця. Після дощів і танення снігу вода потоками збігає з гір у долини й часто спричиняє повені.
-         Які озера?
Прочитаємо 2 тексти про озеро Синевир- перлинку Карпат.
Пригадаємо типи текстів .
  1) Синевир – найбільше озеро Українських Карпат. Розташоване в Міжгірському районі Закарпатської області. Середня глибина 8-10 м. Озеро утворилося близько 10 тис. років тому. Тут водиться форель озерна, річкова та струмкова.

 2)  Існує така легенда про озеро Синевир.
Колись дуже давно жив граф і була в нього дочка Синь. Покохала вона простого вівчаря Вир. Але батько заборонив їм зустрічатися. Він наказав слугам вбити вівчаря. Синь дуже плакала за своїм коханим, поки всю галявину не заповнили сльозами. Так із сліз утворилося чудове , прозоре озеро, яке люди назвали Синевир. Воно майже круглої форми , а дзеркальна поверхня відбиває блакитне небо.

Випишіть з художнього тексту опис озера. Підкресліть прикметники.

Фізкультхвилинка ( смерека)

-Яке слово ви почули в пісні?
Звичайно, для наших жителів улюбленим місцем відпочинку є ліс.
 Ліс – це будинок для рослин і тварин. Вони в ньому господарі. Ми – лише гості. А гості поводяться ввічливо, тихо, щоб не образити господарів. Ліс – це одне з чудових багатств, яким наділена наша Батьківщина.

-Отже ми наближаємось до зупинки «рослини Карпат» опрацювання тексту
« Рослини Карпат» (с. 132)

Біля підніжжя, на схилах гір, росте листяний ліс.
- Які дерева ростуть у листяному лісі?
- Вище – холодніше, тому з’являються хвойні дерева – ялина європейська (інша назва – смерека), ялиця, модрина. Ліс стає мішаним. Підлісок листяного і мішаного лісів утворюють кущі, характерні й для зони мішаних лісів. Назвіть їх. (Малина, ліщина, ожина, шипшина).гриби
Підберезники- розібрати за будовою
Під деревами ростуть багато грибів: білих, підберезників, підосичників, маслюків, опеньків.
Лише в Карпатах ростуть такі рослини, як білотка альпійська, зуб’янка, дика карпатська гвоздика, крокус.
Що таке полонини?( гірські луки)
Полонини наповнені різнотрав’ям. Є рослини, які ростуть тільки в горах Карпатах.
Опис квітучої рослини, що росте в Карпатах за планом.
Назва рослини.
Розмір
Колір
Вигляд     (зачитування описів)

* Карпати - найбільша гірська система України. Середня висота – 1000 м  і більше.
* Карпати - найвологіше місце в Україні. На полонині Руська  Мокра сніг лежить 116 днів на рік і випадає 1593 мм опадів.
* Карпати - місце в Україні, де найбільше річок. Тут протікає  річка  з найкоротшою назвою - Уж.
* Карпати - місце в Україні, де випадає найбільше снігу. Зима буває до 116 днів, замети сягають 100 см.
* Карпати - місце в Україні, де найбільше лісів.
       * В Карпатах є єдина в світі долина нарцисів (м. Хуст).
   *  У Карпатах ростуть найвищі в Україні дерева. Висота деяких смерек  і модрин сягає 54 м.
      * У Карпатах росте і найменше дерево в Україні - верба туполиста , ЇЇ розмір 12-19 см.
Рефлексія – робота в парах( схематично зобразити, як змінюється рослинний світ Карпат)
Підсумок уроку-
-         Де ми побували?
-         Про що дізналися? (продовж речення)
Домашнє завдання- с. 130-132 , подумати, які тварини можуть проживати в Карпатах відповідно до рослинного світу.













Немає коментарів:

Дописати коментар